Automobilski gigant objavio rekordne rezultate, skoro 20 milijardi eura dobiti

Aktualno Forbes Hrvatska 16. velj 2024. 11:44
featured image

16. velj 2024. 11:44

Francusko-talijansko-američka grupacija Stellantis, tri godine nakon spajanja Fiat-Chryslera i PSA Peugeot-Citroena, povećala je prihode za šest, a neto dobit za 11 posto

Poznati proizvođač automobila Stellantis ostvario je rekordne rezultate u trećoj godini postojanja. Ta francusko-talijansko-američka grupacija je lani prodala sedam posto više vozila diljem svijeta nego prethodne, s povećanjem prihoda od šest posto, na čak 189,5 milijardi eura, a neto dobiti od 11 posto, na 18,6 milijardi eura.

Prošle godine je prodano 6,4 milijuna vozila marki Peugeot, Citroen, Fiat, Chrysler, Jeep i Opel prodano 6,4 milijuna vozila, dok je godinu ranije brojka dosegla šest milijuna prodanih vozila, prenose mediji.

Snažan rast električnih automobila

Povećanju prihoda pridonio je i snažan rast prodaje električnih automobila, objavio je četvrti po veličini svjetski proizvođač vozila. Grupacija je prošle godine prodala 21 posto više električnih automobila nego 2022. godine.

Dioničari bi za prošlu godinu trebali, prema prijedlogu, u travnju i svibnju dobiti dividendu od 1,55 eura po dionici, što je oko 16 posto više nego godinu prije, objavili su u priopćenju iz sjedišta grupacije u Amsterdamu u četvrtak 15. veljače. Uprava koncerna, koji je osnovan početkom 2021. godine spajanjem Fiat-Chryslera i PSA Peugeot-Citroena, za ovu godinu najavljuje i tri milijarde eura vrijedan program otkupa dionica.

Novi globalni lideri i subvencije

Mediji navode da je Stellantis tako postao jedna od najprofitabilnijih tvrtki u industriji pod vodstvom Carlosa Tavaresa. “Danas objavljeni rekordni financijski rezultati dokaz su da smo postali novi globalni lider u našoj industriji i to će ostati nepromijenjeno i u turbulentnoj 2024. godini”, izjavio je pak izvršni direktor Tavares u priopćenju za javnost.

Podsjetimo, šef Stellantisa nedavno se našao u verbalnom dvoboju s talijanskom vladom oko subvencija i poslovne politike. Naime, taj proizvođač automobila s golemim prihodima i dobiti traži državne subvencije, koje je već dogovorio u SAD-u, ali u Rimu optužuju vodstvo te grupacije da pogoduje francuskim interesima unutar koncerna.