Mplus je ušao u prehrambenu industriju i ne namjerava stati na slovenskoj Panviti

featured image

7. svi 2024. 18:18

Mplus Grupa u utorak je objavila kako je kupila većinski vlasnički udio u slovenskoj prehrambenoj tvrtki Panvita. Iskorak je to u novo područje poslovanja za tvrtku Stipe Oreškovića koja se dosad profilirala u eksternalizaciji poslovnih procesa, online prodaji i u ljudskim resursima. Iz Mplusa za Forbes Hrvatska otkrivaju kakvi su im daljnji planovi u novoj branši

Mplus, koji je možda i najpoznatiji po kontaktnim centrima i uslugama korisničke podrške, krenuo je u novom, pomalo neočekivanom pravcu. Iz kompanije su u utorak objavili kako su za 50 milijuna eura stekli 51-postotni udio u slovenskoj Panviti. Uz Mplus, prema pisanju medija, najveći suvlasnik tvrtke je obitelj Polanič.

Ta poljoprivredna grupacija sa sjedištem u Rakičanu, u Murskoj Soboti kojom upravlja Petar Polanič u svom sastavu ima devet tvrtki i zapošljava više od 700 ljudi. Korijene vuče još s početka prošlog stoljeća, a organizacija iz koje je nastala današnja Panvita bila je poznata i kao najveća farma u Kraljevini Srba, Hrvata i Slovenaca. Kompanija je i danas poznata po proizvodnji mesa – svinjetine i piletine, ali i žitarica, voćnih kultura, vinogradarstvu te proizvodnji hrane za životinje. Tvrtka raspolaže s više od 3.500 hektara poljoprivrednog zemljišta. 

Pružaju i veterinarske usluge, a specijalizirali su se i u dobivanju energije iz organskog otpada. Još 2006. godine uspostavili su bioplinsko postrojenje na farmi svinja u Nemščaku. Danas, hvale se na svojoj internetskoj stranici, na toj farmi kao i pogonima na farmama Jezera i Motvarjevci generiraju više od 25 tisuća MWh struje godišnje.

Sve su to područja koja su nova za Mplus. Istaknuo je to i predsjednik Uprave Darko Horvat u priopćenju: “Investicija u Grupu Panvita korak je za Mplus u novi poslovni segment, ali već kroz postojeće poslovanje u području BPO-a (vanjsko izvršenje potpornih procesa) surađujemo s nekim vodećim svjetskim tvrtkama u prehrambenoj industriji u optimizaciji procesa i razvoju prodaje. Po istom principu gradili smo i naše druge poslovne vertikale, upravljanje ljudskim resursima i e-trgovinu.”

Mplus je u 2022. godini lansirao HR poslovnu vertikalu (Workplace), a prošle je godine pokrenuo i e-Commerce vertikalu (Eplus Ventures). I dosadašnje vertikale rasle su kroz akvizicije i ostvarile značajan organski rast, naglašavaju.

Kapital od preuzimanja Panvita, doznaje se iz priopćenja, planira uložiti u osvajanje tržišta jugoistočne Europe. Ta stogodišnja tvrtka 2022. godine uprihodila je 117 milijuna eura. Jednom konsolidirana, Mplus Grupa trebala bi ostvariti oko 500 milijuna eura prihoda.

Prema konsolidiranom, revidiranom financijskom izvješću za 2023. godinu, Mplus grupa je poslovala s 303 milijuna eura prihoda, što je 69 posto više u odnosu na 2022. godinu. Dobit prije kamata, poreza, amortizacije i amortizacije (EBITDA) porasla je 39 posto dosegnuvši 41 milijuna eura.

U prvom tromjesečju ove godine grupa je uprihodila 87 milijuna eura, 70 posto više u odnosu na isto razdoblje lani. U financijskom izvještaju za to razdoblje navodi se kako najveći dio prihoda, 63 posto, Grupi donosi BPTO vertikala. Predsjednik Uprave ističe i kako se čekaju odobrenja regulatora za provedbu investicije Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD) u tu poslovnu vertikalu.

Riječ je o investiciji od 60 milijuna eura, čime bi se trebala osigurati “stabilna kapitalna struktura za razvoj novih visokotehnoloških rješenja, ulaganja u infrastrukturu i ljude, organski rast, ali i dodatnu diverzifikaciju poslovanja”.

Panvita iz Murske Sobote planira proširenje na tržišta jugoistočne Europe, Foto: Google Maps

Na dodatan upit Forbesa Hrvatska kako je došlo do investicije u novi segment poslovanja, iz tvrtke odgovaraju kako je to nastavak njihove strategije kojom konsolidiraju tržišta regionalnih kompanija u srednjoistočnoj i jugoistočnoj Europi.

“Dokapitalizacijom Panvita Grupe, usmjerili smo se prema daljnjim akvizicijama primarno fokusiranima na Adria regiju – kao i pozicioniranju prema DACH regiji (što je i strategija naše BPO divizije, u sklopu koje usluge iz CEE regije nudimo lokalnim tržištima, ali i ‘izvozimo’ ih u DACH regiju) – gdje aktivno evaluiramo sve prilike koje su potencijalno dobar fit s Panvitinim poslovnim modelom i šire od toga”, kazali su. Iako nisu otkrili mnogo, za očekivati je da će se i ta nova vertikala u biznisu s vremenom razvijati novim preuzimanjima.

Inače, tvrtka je posljednjih nekoliko godina imala niz ulaganja u Sloveniji. Prisutnost na slovenskom tržištu ostvarili su 2017. godine preuzimanjem BPO društva Linea Directa i CDE Nove Tehnologije. Lani su ušli u partnerstvo s tvrtkom Manpower Slovenija i preuzeli tvrtku Konverzija, u čijem je vlasništvu platforma za trgovinu kozmetikom Pink Panda.

Iz tvrtke su demantirali špekulacije kako su jedan od ponuđača u procesu prodaje Fortenova Grupe.