Kako se Mercedes snašao pod udarom novih trendova? Nudi zanimljivu promjenu strategije

featured image

21. ožu 2024. 15:02

Čini se da Mercedes-Benz u posljednje vrijeme sluša reakcije tržišta i tome prilagođava svoju strategiju razvoja. Odlučili su smanjivati broj EQ električnih modela koje krasi neobični dizajn i više raditi na elektrifikaciji drugih modela. Ne zanemaruju ni motore s unutarnjim izgaranjem. Nastavljaju ih razvijati i misle ih nuditi sve do 2035. godine. Fokus stavljaju na luksuzne modele i tehnološke novitete.

Natjecanje između Tesle i kineskih proizvođača u drugi plan je bacilo europske proizvođače, no čini se da se neki poput Mercedesa ipak trude kako bi ostali relevantni.

Forbes Hrvatska početkom mjeseca izvještavao je o Mercedesovoj odgodi tranzicije svih modela na struju. Prvotni plan po kojem se to trebalo dogoditi do 2030. godine odgođen je za pet godina. Osim toga odlučili su nastaviti poboljšavati modele motora s unutrašnjim izgaranjem.

Baterije sa sve većim dosegom

Ipak, to ne znači da Mercedes punom parom ne radi na svojim električnim modelima. Koncept Vision EQXX prije nekoliko dana u pustinjskom okruženju uspio je prevaliti više od 1000 kilometara bez nadopunjavanja baterije. Nakon 1010 kilometarske rute s upaljenom klimom, računalo je prikazivalo da automobil ima još 309 kilometara dosega.

Mercedesov koncept Vision EQXX tijekom vožnje pustinjom; Foto: Mercedes

Vision EQXX opremljen je i solarnim pločama za nadopunjavanje baterije, no njihov učinak tijekom vožnje kroz pustinju nije bio značajan. Njima je dopunjeno 1,8 kWh što je dodalo oko 24 kilometra dosega.

EQXX je predstavljen prije dvije godine, ali taj koncept i dalje svojim neobičnim izgledom privlači pozornost. Njegova specifičnost je izrazito mali koeficijent otpora zraka od samo 0,17 koji doprinosi niskoj potrošnji. U trenutku dok infrastruktura za punjenje nije dobra u svim dijelovima svijeta, veliki doseg predstavlja dio Mercedesove strategije elektrifikacije.

Mercedes je nedavno proveo i zimsko testiranje arhitekture AMG-ove električne platforme u sjevernoj Švedskoj u blizini Arktičkog kruga. Na temperaturama koje su iznosile i do -25 stupnjeva celzijusa, testirao se sustav kao i pojedinačne komponente.

AMG-ova električna platforma na prvom zimskom testiranju; Foto: Mercedes

Odmicanje od ekscentričnih modela, fokus na luksuznom

Portal CarAndDriver prije tjedan dana objavio je kako Mercedes planira smanjivati broj električnih modela označenih slovima EQ uz istovremenu elektrifikaciju drugih modela. To je izazvalo niz pozitivnih komentara čitatelja, s obzirom da je veliki broj Mercedesovih fanova imao loše mišljenje o dizajnu EQ modela.

Kao dio novog Mercedesovog poslovnog plana ističe se ultimativni luksuz uz odmicanje od modela s niskom maržom. A klasa je primjerice već izbačena iz ponude na tržištu SAD-a.

Direktor razvoja softvera u Mercedesu Magnus Östberg objavio je danas na Linkedinu kako nastavljaju i s razvojem svog digitalnog sučelja MBUX. Ono je i do sada omogućavalo kontrolu infotainmenta i podešavanja komfora putem glasa i dodira. Sada najavljuje i virtualnog asistenta temeljenog na umjetnoj inteligenciji.

“Kombinacija glasa i slika pružit će prirodniji, intuitivniji, osobniji i empatičniji način komunikacije s vozilom. MBUX virtualni asistent će razumjeti što želite i prenijeti te osjećaje i emocije u akciju” – navodi Östberg.

Virtualni asistent ponašat će se kao živa osoba

Iz Mercedesa su za Forbes Hrvatska pojasnili kako će virtualni asistent ići korak dalje od dosadašnjeg glasovnog asistenta. On će moći detektirati raspoloženje vozača i prilagoditi mu se. Osim što će ga čuti, vozač će i vidjeti njegov trodimenzionalni avatar napravljen pomoću Unity tehnologije. Komunikacija će biti kvalitetnija i zbog toga što će virtualni asistent mijenjati intonaciju ovisno o temi, a i svoje ponašanje. U određenim trenucima će govoriti, a ponekad izgledati kao da sluša ili razmišlja.

Virtualni asistent će moći pomagati vozaču na razne načine. Moći će primjerice puštati zadnje vijesti u jutarnjim satima, predložiti omiljeni program masiranja nakon radnog dana ili nazivanje poslovnih kolega u slučaju da vozač kasni na sastanak zabilježen u kalendaru.

U tvornici roboti umjesto ljudi

Prije nekoliko dana tvrtka Apptronik izvijestila je kako je postigla dogovor s Mercedesom na osnovu kojeg će Mercedes u svojim pogonima koristiti najnaprednije komercijalne humanoidne robote. Riječ je o robotima koji su optimizirani za rad u prostorima koji su dizajnirani za ljude, pa njihov angažman ne traži preinake prostora. Roboti su primarno su namijenjeni radi na dosadnim zadacima za koje je sve teže naći pouzdane radnike. (Fotografija jednog od Apptronikovih robota nalazi se u vrhu članka)

Ola Källenius, predsjednik Uprave Mercedes-Benz grupe i električna verzija Mercedesove G klase; Foto: Mercedes

Vjerojatno je još prerano za rast poslovnih rezultata temeljen na prilagođavanju zahtjevima tržišta. Prihod grupe u 2023. godini narastao je za dva posto na 153,3 milijarde eura, a operativna dobit (EBIT) smanjila se s 20,5 na 19,7 milijardi. Više informacija o poslovnim rezultatima može se pronaći na Mercedesovim stranicama.