Slovenci koji su u Ogulinu pokrenuli proizvodnju sladoleda, sada ciljaju i na Bliski istok

featured image

9. lip 2024. 11:37

Hrvatska tvrtka Aroma Global 3, čiji su najveći vlasnici Primož i Tjaša Ogrizek, u Ogulinu proizvodi sladoled te je u Hrvatskoj otvorila 50 poslovnica, a za ovu godinu najavljuje otvaranje još osam. Petogodišnji plan im je ambiciozan i previđa veliku mrežu u inozemstvu, a već razmatraju bliskoistočno tržište

Slovenci Primož i Tjaša Ogrizek preko švedskog holdinga Gourmea Group osnivači su i najveći suvlasnici hrvatske tvrtke Aroma global 3 koja od lani u Ogulinu u Hrvatskoj proizvodi sladoled, a planira proširiti svoja prodajna tržišta nakon dokapitalizacije prošle godine.

Suvlasnik tvrtke i predsjednik Nadzornog odbora je Primož Karpe, koji je i prvi nadzornik NLB-a (istječe mu mandat ove godine, no dioničari će na skupštini za tjedan dana glasovati o prijedlogu davanja novog).

Na Bliski istok i Švicarsku

Tvrtka Aroma global 3 se širi na hrvatskom tržištu – otvorili su 50 poslovnica, uključujući tri franšize i 47 vlastitih lokala. Ove godine planirano je otvaranje još osam.

Primož Ogrizek, suvlasnik Aroma Global 3, i član Uprave Goran Skočilić, snimljeni prošle godine u Ogulinu uoči pokretanja proizvodnje sladoleda, Foto/Kristina Stedul Fabac/Pixsell

Kako je za STA pojasnio Primož Ogrizek, petogodišnji poslovni plan predviđa 100 poslovnica u regiji i isto toliko lokacija u ostalim zemljama svijeta. Lani je u švedski holding ušao partner iz Saudijske Arabije s dokapitalizacijom od 3,5 milijuna eura, koje će tvrtka iskoristiti za širenje na Bliski istok, a na europskom tržištu ove će godine također biti prisutni na nekoliko mjesta u Švicarskoj.

Desetmilijunska investicija

Krajem prošle godine dovršili su novi pogon za proizvodnju sladoleda u Ogulinu, koji zapošljava 22 do 30 ljudi, ovisno o sezoni. Kako su rekli za STA, svi dolaze iz domaće sredine. Tijekom sezone tvrtka zapošljava ukupno više od 350 ljudi, uključujući i stotinjak s Filipina.

Ukupna ulaganja u proizvodnju u Ogulinu i opremanje poslovnica u Hrvatskoj dosad su iznosila nešto više od 10 milijuna eura. Novi proizvodni pogon prostire se na 4500 četvornih metara, a na krovu zgrade planiraju i solarnu elektranu, piše STA.

Samo u Hrvatskoj ove godine kompanija planira prodati oko 3,5 milijuna porcija ili 350 tona sladoleda. Ove godine računaju na 11 do 12 milijuna eura bruto prihoda i oko 1,5 milijuna eura dobiti prije poreza i amortizacije.

Pistacija je najpoželjnija, ali cijena?

Ogrizek je za STA rekao da u proizvodnji sladoleda koriste isključivo prirodne sirovine iz različitih dijelova svijeta. Tu spadaju pistacije iz regije Bronte na Siciliji, pijemontski lješnjaci, vanilija s Madagaskara, maline iz Arilja u Srbiji, alphonso mango iz Indije te lokalno svježe mlijeko, vrhnje i jogurt.

„U proizvodnji koristimo svježe voće, hladno prešane agrume, svježe začine poput bosiljka, mente i ružmarina, a ne povećavamo volumen upuhivanjem zraka u proizvode, kao što je praksa u industrijskoj kontinuiranoj proizvodnji sladoleda”, rekao je.

Tvrtka Aroma global 3 proizvodi 34 okusa sladoleda, a ukupno, ovisno o sezoni, u ponudi imaju nešto više od 50 okusa. Najprodavaniji je okus pistacija, koji je, kaže Ogrizek, i najskuplji za proizvodnju jer kilogram prerađenog pistacija sa Sicilije stoji više od 60 eura. Cijena porcije sladoleda od 100 grama kreće se od 2,9 do 3,9 eura i ovisi o lokaciji poslovnice. Posljednjih godinu dana, kaže Ogrizek, nije rasla, nego je u nekim dijelovima zemlje čak i snižena zbog slabije kupovne moći.