Porsche na svom kultnom sportskom modelu uvodi veliku promjenu

Svijet Forbes Hrvatska 14. svi 2024. 10:47
featured image

14. svi 2024. 10:47

Jedan od najslavnijih sportskih automobila u Porscheovom portfelju dobiva suvremeniji pogon. Porsche 911 dobit će hibridnu verziju koja će biti predstavljena 28. svibnja

Porsche je najavio ozbiljnu promjenu uvodeći u jedan od svojih najslavnijih modela hibridni pogon. Iako već prodaje plug-in hibridne modele Cayenne e-Hybrid SUV-a i Panamera e-Hybrid, vijest da će takvo izdanje dobiti i legendarni Porsche 911 izaziva pažnju.

Malo je automobila koje toliko definira benzinski motor. Taj je potez veliki evolucijski iskorak jednog od najprepoznatljivijih sportskih automobila na svijetu koji pozitivno djeluje na prihvaćanje električnih motora u svim vozilima, navodi CNN koji je i objavio vijest kako će automobilski div iz Stuttgarta službeno predstaviti stari model s novim pogonom 28. svibnja.

Uz hibride, Porsche već prodaje i potpuno električne automobile – Taycan i novi električni SUV Macan. No, izjavili su kako će Porsche 911 biti posljednji koji će dobiti svoju potpuno električnu verziju.

Prema podacima koje je objavio Porsche, hibridni 911 već je prošao više od tri milijuna kilometara testiranja na stazama i cestama u različitim klimatskim uvjetima, no detalji će biti dostupni javnosti tek krajem mjeseca. Primjerice, Porsche još nije otkrio hoće li automobil biti plug-in hibrid.

Novi električni model bit će brži od benzinske verzije. Njihov testni vozač u hibridnom je vozilu napravio krug oko slavne njemačke staze Nürburgring Nordschleife za sedam minuta i 17 sekundi. To je 8,7 sekundi brže od usporedivog benzinskog modela 911. Brže vrijeme prolaska znači da hibridni 911 ima više snage zahvaljujući dodatnoj električnoj pomoći. Nürburgring je vijugava i zahtjevna staza, pa i brže vrijeme pokazuje da dodatna težina baterija i elektromotora ne ometa upravljivost vozilom, navodi CNN.

Kultni model 911 svjetlo dana ugledao je prije punih šezdeset godina. Predstavljen je 1963. godine, no u proizvodnju je krenuo godinu dana kasnije. Bio je snažniji i veći nasljednik Porscheovog originalnog modela 356. Ti su modeli imali mala stražnja sjedala i motore postavljene iza stražnjih kotača, a izgledom su nalikovali na Volkswagenov Beetle, automobil koji je dizajnirao Ferdinand Porsche stariji, otac Ferdinanda “Ferryja” Porschea.