Povijesni preokret za BMW: Stoljetna njemačka tvornica sprema se za proizvodnju električnih automobila

Svijet Forbes Slovenija 11. sij 2024. 17:25 > 12. sij 2024. 08:43
featured image

11. sij 2024. 17:25 > 12. sij 2024. 08:43

Tvornica njemačkog proizvođača automobila BMW u Münchenu, koja radi od 1922. godine, sprema se na transformaciju vrijednu 650 milijuna eura

BMW-ova vodeća tvornica u Münchenu od 2026. godine proizvodit će nova električna vozila “Neue Klasse”, objavio je njemački proizvođač premium automobila. Godinu dana kasnije tvornica će postati prva u BMW-ovom proizvodnom lancu koja će u potpunosti napustiti motore s unutarnjim izgaranjem.

Što se mijenja

Transformacija “žile kucavice BMW-a”, kako je tvornicu u Münchenu opisao njegov direktor Peter Weber, tvrtku će koštati 650 milijuna eura. Investicija se sastoji od četiri zgrade, uključujući novu liniju za sklapanje vozila s logističkim objektima i novu radionicu za karoseriju, rekli su iz BMW-a.

Tvornica u Münchenu trenutno proizvodi automobile s motorom s unutarnjim izgaranjem, kao i hibridna i električna vozila. BMW očekuje dovršetak transformacije bez utjecaja na tekuću proizvodnju. Tvornica trenutno proizvodi oko tisuću automobila dnevno, objasnio je Weber, a svaki drugi već ima električni pogon.

„Samo prošle godine u proizvodnju je krenulo šest potpuno električnih modela. Postavili smo i proizvodni rekord“, rekao je član uprave BMW-a Milan Nedeljković.

BMW
Član uprave BMW-a Milan Nedeljković kaže kako preobrazba tvornice neće utjecati na tekuću proizvodnju, Foto: BMW

Nova limuzina

Prijelaz na e-mobilnost u Münchenu će se temeljiti na električnoj limuzini Neue Klasse. Proizvodnja modela u stogodišnjoj tvornici započet će 2026. godine. Automobili Neue Klasse proizvodit će se i u mađarskom Debrecenu, gdje se stvara europski centar za proizvodnju baterija i električnih vozila, kao i u Kini te Meksiku.

Kako bi napravio mjesta za liniju električnih vozila, BMW će preseliti proizvodnju motora u Hams-Hall u Velikoj Britaniji i Steyr u Austriji.

Malo je vjerojatno da će Neue Klasse biti najbolji u svom cjenovnom segmentu prema ključnim pokazateljima. Domet modela navodno je 800 kilometara. Baterija će mu se napuniti od 10 do 80 posto u manje od pola sata. Prošle je godine Mercedesov električni prototip prešao više od 1000 kilometara s jednim punjenjem.

BMW
BMW ovako zamišlja proizvodnju u minhenskoj tvornici, Foto: BMW

Dobra vijest za Njemačku

Za posustalu njemačku industriju važna je i investicija u tvornicu koja zapošljava oko 7000 ljudi. Proizvodnja automobila, jedan od najvažnijih sektora za najveće europsko gospodarstvo, lani je zabilježila rast, no i dalje je niža nego prije pandemije koronavirusa, piše Bloomberg.

BMW, kao i Mercedes-Benz i Volkswagen, prelaskom na električnu energiju pokušavaju zadržati tržišni udio na ključnom kineskom tržištu. Tamošnji porast prodaje električnih vozila, posebice domaćih proizvođača, naštetio je njemačkim proizvođačima poznatijim po tradicionalnim automobilima.

Krajem prošle godine kineski proizvođač električnih vozila BYD ne samo da je svojom proizvodnjom pretekao lidera Teslu. U 2023. BYD je istovremeno prodao više vozila na najvećem automobilskom tržištu od prethodnog lidera Volkswagena. Do kraja desetljeća očekuje se da će 90 posto kineskog tržišta činiti električna vozila.

BMW
BMW tvornica u Münchenu u budućnosti, Foto: BMW

Otpornost na cjenovni rat

Pozicioniranje u premium klasi barem je zaštitilo BMW od prošlogodišnjeg cjenovnog rata koji je pokrenula američka Tesla. Potonja isto namjerava proširiti svoju tvornicu u Grünheideu u Njemačkoj.

Prodaja BMW-ovog električnog segmenta u Kini raste, a svi električni modeli trenutno su profitabilni. S novim modelom BMW očekuje još bolje marže, javlja Bloomberg.

BMW očekuje prodaju više od pola milijuna električnih vozila u 2024. uslijed velike potražnje. Dok je prodaja automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem porasla za 6,5 ​​posto, prodaja električnih automobila skočila je za 75 posto.