Jesu li Googleove naočale u koje je ugrađen njihov AI model Gemini veliki korak naprijed?
Tech gigant Google predstavio je novu generaciju svojeg AI modela Gemini, kao i par naočala u koje je model ugrađen.
Prototip naočala, predstavljen prošlog tjedna, trebao bi korisnicima davati podatke o njihovoj okolini u stvarnom vremenu. U demo snimci pokazanoj novinarima prije službenog predstavljanja korisnik pomoću naočala istražuje London. Vozi bicikl u parku i pita kako se mjesto zove (Primrose Hill). Traži od AI-ja informaciju smije li u tom parku voziti bicikl, a model mu odgovara da ne smije. Pita i ima li u blizini rute supermarketa, a AI odgovara kako je u blizini Sainsbury. Iskustvo je uglavnom glasovno, dok neki deugi konkurenti za svoje pametne naočale koriste digitalne prikaze s informacijama.
Korisnik AI asistenta može aktivirati i putem telefona – u snimci usmjerava mobitel prema busu i pita može li ga taj bus odvesti do kineske četvrti. Softver brzo identificira bus i njegovu rutu te odgovara potvrdno.
Integriranje AI-ja u postojeće usluge
Pametne naočale pokreće Gemini 2.0, nova verzija glavnog Googleovog modela generativne umjetne inteligencije. Gemini 2.0 stavlja veliki naglasak na aktivaciju AI “agenata” koji u ime korisnika mogu obavljati zadatke poput kupovine ili rezervacija. Radi jednostavnijeg iskustva, Google je nadogradio i svoj projekt Project Astra, platformu za AI agente prvi put predstavljenju u svibnju.
Naočale integriraju model Gemini u tri postojeće Googleove usluge: pretragu, karte i Google Lens, koji koristi prepoznavanje slika kako bi pomogao korisnicima pronaći podatke o stvarnim predmetima na fotografijama. Iz kompanije kažu kako će uskoro naočale podijeliti malenoj testnoj skupini. Nisu objavili kada planiraju puštanje u prodaju, kao ni pojedinosti o tehničkim specifikacijama.
“Vjerujemo da je ovo jedan od najmoćnijih i najintuitivnijih načina za doživljavanje ove vrste umjetne inteligencije,” rekao je menadžer proizvoda u Google DeepMindu Bibo Xu.
Promjene na tržištu nakon prvotnog promašaja
Google je pionir po pitanju pametnih naočala. Prije dvanaest godina, gigant je predstavio svoj Google Glass koji se mogao spajati s internetom i omogućiti snimanje videa i pretraživanje. Proizvod je bio promašaj: izazvao je žestoke kritike iz perspektive privatnosti i testirao reakciju javnosti na nosivu tehnologiju.
Više od deset godina kasnije, tržište je mnogo više prijateljski raspoloženo. Matična tvrtka Facebooka, Meta, prije tri je godine predstavila RayBan naočale koje mogu snimati video. U rujnu je kompanija najavila nove naočale Orion, koje koriste proširenu stvarnost i umjetnu inteligenciju za stvaranje holografskih prikaza. Prošle godine, Apple je predstavio Vision Pro, “prostorno računalo” koje kombinira i proširenu i virtualnu stvarnost u jedan nosivi uređaj. Naočale su predstavili i Snapchat i Microsoft.
Nakon početnog promašaja s Google Glassom, tvrtka se polako vraća u kreiranje pametnih naočala. Na svojoj godišnjoj konferenciji prije dvije godine, Google je pokazao par naočala koje su prevodile u stvarnom vremenu.
Svoje najnovije najave Google je tempirao da se poklope s prvom godišnjicom Geminija, predstavljenog prošle godine kao konkurenciju ChatGPT-ju startupa OpenAI. Također su najavili i eksperimentalnog agenta za programski kod imena Jules, koji koristi AI za generiranje jednostavnih računalnih kodova i obavljanje jednostavnih, dosatnih zadataka poput ispravljanje programskih grešaka.
Druga nova inicijativa je Project Mariner, koji Googleove AI agente dovodi na web. U jednoj demo snimci, na primjer, malena tvrtka izrađuje tablicu s popisom lokalnih prodavača kao potencijalnih partnera. AI analizira njihove internetske stranice i izvlači informacije o svakom ciljanom partneru.
“Tijekom prošle godine investirali smo u razvoj modela koji se više ponašaju kao agenti. To znači da bolje shvaćaju svijet oko sebe, razmišljaju nekoliko koraka unaprijed i izvode zadatke u vaše ime, pod vašim nadzorom,” napisao je u objavi na blogu izvršni direktor Googlea Sundar Pichai. Dodaje kako sposobnosti novih agenata “približavaju stvarnosti našu viziju univerzalnog asistenta.”
Autor originalnog članka: Richard Nieva, Forbes
Link: Google’s Prototype Glasses Put An AI Agent On Your Face
(Prevela: Nataša Belančić)