Šef Ubera kritizirao Muskovu ideju robotaksija, koja se znatno razlikuje od Rimčeve
Muskova ideja je da bi vlasnici Tesli, koje imaju ugrađenu autonomnu vožnju, mogli iznajmljivati svoja vozila kao taksije, no šef Ubera smatra da prosječan vlasnik Tesle ne bi htio da se u njegovom vozilu – vozi potpuni stranac
Dok Zagreb i Hrvatska čekaju pokretanje Vernea, robotaksi usluge koja bi prema sadašnjim najavama trebala krenuti 2026. godine, planove za taksije bez vozača ima i Elon Musk, no njegova ideja je nešto drugačija u odnosu na ono što nudi Mate Rimac.
Musk ima ideju da vlasnici Tesli, s ugrađenom autonomnom vožnjom iznajmljuju svoja vozila kao taksije, kada ih ne koriste. Time bi nastala flota privatno posjedovanih autonomnih taksija koji bi se mogli pozvati putem aplikacije. Musk je izjavljivao da bi to vlasnicima Tesla automobila moglo donositi prihod od oko 30 tisuća dolara godišnje.
Hoće li vlasnici Tesli htjeti da njihova vozila koriste potpuni stranci?
Izvršni direktor Ubera Dara Khosrowshahi, koji nedvojbeno “zna sve” o taksi tržištu skeptičan je u vezi s Muskovim planovima.
U podcastu američkog investitora Logana Bartletta koja je na YouTubeu objavljena u petak, Khosrowshahi je rekao da mu “nije jasno” bi li prosječan vlasnik Tesle želio “da se u njegovom automobilu vozi potpuni stranac.”
Također sumnja da bi Teslini taksiji mogli zadovoljiti potražnju tijekom vršnih sati.
“Vjerojatno će vrijeme kada ćete vi htjeti koristiti svoju Teslu biti isto vrijeme kada će potražnja za vožnjama biti na vrhuncu,” rekao je. Khosrowshahi je rekao da Uber može brzo prilagoditi broj vozača kako bi zadovoljio potražnju tijekom špice ili velikih događanja.
Smatra i da Musk zanemaruje neke aspekte ovog tipa poslovanja. Rekao je da je izrada hardvera (automobila op.a.) vrijednog 50.000 dolara “vrlo, vrlo različit posao” od upravljanja s preko 30 milijuna transakcija svakog dana. Također postoji i aspekt korisničke podrške, poput situacija kada netko izgubi predmet u automobilu i slično, upozorio je Khosrowshahi
Uber bi surađivao s Teslom, ako krenu proizvoditi vlastite taksije
No, činilo se da je šef Ubera otvoren za suradnju s Teslom. Podsjetio je da, na primjer, i restorani imaju, svoj “izravni kanal do potrošača,” ali također surađuju s drugim platformama na tržištu kako bi maksimizirali učinkovitost i dostupnost potrošačima – poput usluga dostave.
Khosrowshahi je rekao da vjeruje da će isto vrijediti i za automobile. Na primjer, Tesla bi mogla proizvoditi svoja autonomna vozila, a zatim se udružiti s Uberom kako bi ih pretvorila u uslugu prijevoza na zahtjev.
“Trebalo nam je 15 godina da razvijemo uslugu. Trebalo nam je desetke milijardi dolara kapitala, i mi to što imamo možemo ponuditi našim partnerima. Nadamo se da će Tesla biti jedan od tih partnera.,” rekao je Khosrowshahi.