Baš kao ni Rimac, Tesla nema završen robotaksi. Što će prezentirati?
Četiri mjeseca nakon Rimca, i Musk ima prezentaciju svog robotaksija. Ni u njegovom slučaju cijeli projekt sigurno nije gotov, pa se postavlja pitanje što će biti prezentirano.
Teslin robotaksi prezentirat će se 10. listopada – četiri mjeseca nakon Rimčevog Vernea. Prezentacija je originalno bila najavljena za kolovoz, no nakon toga je odgođena. Ne zna se je li na odgodu moglo utjecati i predstavljanje robotaksija Mate Rimca.
Američki Forbes navodi kako će vjerojatno biti prikazano nešto vezano uz planove i dizajn. Osnivač Tesle Elon Musk najavio je kako će to biti nešto o čemu će se pisati u udžbenicima povijesti.
This will be one for the history books pic.twitter.com/qQ0HZyGMZE
— Elon Musk (@elonmusk) September 26, 2024
Forbes navodi kako Tesla još ni izbliza nema robotaksi sustav.
Waymo je znatno ispred Tesle
Iako su neki recenzenti izrazili svoje divljenje njegovoj sposobnosti da dovrši cijela putovanja bez potrebe za intervencijom, to može učiniti samo nekoliko puta zaredom. Tu razinu je konkurent Waymo postigao oko 2014. godine. Waymo sad počinje sa skaliranjem, još nije krenuo s produkcijom komercijalne uslugom.
Neki zagovornici Tesle pogrešno misle da su napredovali jer njihov sustav za pomoć vozaču “potpune vožnje pod nadzorom” radi pod nadzorom na većini cesta, ali taksi služba sama po sebi ima servisno područje.
Waymovi automobili bi gotovo sigurno mogli voziti mnogo bolje od Teslinih na svim cestama da ih Waymo želi natjerati na to, ali nemaju razloga. Tesla je učinio impresivne stvari, ali one su još jako daleko od cilja. Radni robotaxi mora putovati bez nadzora i odraditi Teslino postignuće “potpune vožnje” 50 000 puta za redom – kao što to radi Waymo – a ne samo nekoliko puta zaredom.
Dvosjed ili veće vozilo?
Na osnovu svega toga može se tek nagađati što će biti predstavljeno. Očekuje se kako bi to – baš kao i kod Rimca – trebalo biti nekakav automobil bez volana i pedala s dobrim interijerom za taksi vozilo. Možda Tesla bez kontrola, a možda i dvosjed kao kod Rimca.
S obzirom na postojeće koncepte, malo je vjerojatno da će biti nešto još neviđeno. Uz Rimčev dvosjed, već su viđena razna manja vozila i i koncepi Googlea, Volva, Toyote, Mercedesa i drugih. Tu su i veća vozila vizualno slična tosteru koja su razvili Zoox i Cruise. U njima putnici sjede jedni nasuprot drugih i nude dosta prostora.
Kako bi vozilo ljudima dalo predodžbu budućnosti. ono što prezentiraju vjerojatno će moći operirati bez nadzora. Musk je još prije osam godina najavio kako će taksiji biti spremni za godinu dana, pa njegove rokove malo tko shvaća ozbiljno.
Aplikacija i demonstracija iskustva u interijeru također su vjerojatni.
Hoće li dio prezentacije biti kakav robot?
Naziv prezentacije je službeno “Mi, robot”, što po Forbesovom autoru sugerira da će biti predstavljen i Teslin prohjekt humanoidnog robota.
Iako bi to bio trik, Tesla bi mogao instalirati modificiranu verziju svoje samostalne vožnje u svog robota i natjerati ga da vozi bilo koji automobil. Doduše, zbog smanjenog prikaza njegovih kamera to bi bila lošija verzija autonomnog upravljanja automobilom. Teži dio bi bio napraviti robota koji može ući i izaći iz automobila. Na planski izabranom terenu, ovo bi moglo biti dovoljno sigurno, i iako nije realan plan, sigurno bi natjeralo ljude da pričaju i osjećaju da je opravdao hype.
Jedna vrijedna upotreba samovozeće tehnologije je izrada automobila koji se sami spajaju na punjač. To bi uključivalo samostalnu vožnju do punjača, što bi Tesla vjerojatno mogao pokrenuti mnogo prije pokretanja robotaksija.
Ono što autor na američkom Forbesu ne spominje, a također je opcija, jest kreiranje robotskog iskustva u taksiju. S obzirom da je uobičajeni naziv za autonomne taksije robotaksiji, ne bi bilo iznenađenje da je razvoj taksija malo više otišao u robotskom smjeru.
Teško je nagađati koji elementi bi mogli najviše približiti takvo iskustvo, no glasovna komunikacija s umjetnom inteligencijom automobila koji uz vožnju pokriva i neka druga područja čini se mogućom opcijom. Možda će u njemu postojati i nekakav virtualni ili nevirtualni robot “vozač”. Osim brige o vožnji, on bi mogao komunicirati s putnicima, prezentirati im grad kroz koji se voze i ispunjavati razne moguće želje.
Jasno je da bi za Muska bio neuspjeh da svojom prezentacijom ne nadmaši ono što je Rimac prikazao četiri mjeseca ranije.
Potpuna verzija članka na američkom Forbesu može se pronaći ovdje.