Kakve rabljene autobuse ZET planira nabaviti? Donosimo detalje – od boje oplate do vrste guma
ZET je pripremio natječaj za kupnju 30 rabljenih gradskih autobusa vrijednih maksimalno šest milijuna eura. Oni će nadomjestiti trenutni nedostatak autobusa dok ne dođe do proširenja voznog parka nabavom novih autobusa na struju. Dokumentacija natječaja otkriva kakve autobuse Zagrepčani mogu očekivati.
Natječaj Grada Zagreba za kupnju rabljenih autobusa trenutno se nalazi na prethodnom savjetovanju – fazi koja prethodi objavi natječaja veće vrijednosti.
Baš kao i u slučaju nabavljanja polovnih tramvaja prošle godine, Zagrebački električni tramvaj (ZET) autobuse nabavlja kako bi nadomjestio manjak auobusa dok ne nabavi nove električne autobuse i pripadnu infrastrukturu uz sufinanciranje Europske unije.
Pripremljeni natječaj u fazi je u kojoj teoretski još uvijek može doživjeti određene izmjene. Podijeljen u dvije grupe, a svi autobusi unutar jedne grupe moraju biti iste marke. Modeli i godišta mogu varirati. U planu je nabava 15 klasičnih niskopodnih autobusa i 15 zglobnih niskopodnih autobusa.
Vozaču grijano sjedalo s podešavajućim zračnim jastučićima
Procijenjena vrijednost za klasične autobuse iznosi 2,5 milijuna eura, odnosno 166.666 tisuća eura po komadu. Za zglobne iznosi 3,5 milijuna eura, odnosno 233.333 eura po komadu.
Autobusi moraju imati manje od 500.000 prijeđenih kilometara i biti 2014. godište ili noviji. Dužina klasičnih mora biti između 11,8 i 12,2 metara, a zglobnih između 17,8 i 18,2 metara. Širina između 2,4 i 2,55 metara, a visina između 2,9 i 3,5 metara. Norma emisijskog razreda mora biti najmanje EURO VI. Dizelski 4-taktni motor sa šest cilindara mora imati najmanje 200 kilovata odnosno 268 konja kod klasičnih autobusa, odnosno najmanje 260 kilovata odnosno 349 konja kod zglobnih modela. Automatski mjenjač mora imati najmanje 4 stupnja prijenosa, a brzina mora biti ograničena na 80 kilometara na sat. Pogon kod oba vozila mora biti na zadnjoj osovini, a gume moraju biti dimenzija točno 275/70 R22,5. Boja vanjske oplate mora biti nebesko plava.
Ne računajući sjedalo vozača, manji autobusi trebaju imati najmanje 25 sjedećih i 40 stajaćih, a veći najmanje 40 sjedećih i 95 mjesta za stajanje. Autobusi moraju imati automatski klima uređaj. Zanimljivo je da moraju imati i grijano sjedalo vozača s podešavajućim zračnim jastučićima.
Osim autobusa, ugovaratelji ZET-u moraju osigurati pristup aplikativnom sustavu za pretraživanje i naručivanje rezervnih dijelova bez naknade u jamstvenom roku. Mmoraju osgurati radnike koji će obučiti ZET-ove mehaničare i električare o održavanju vozila te vozače instruktore.
Na stranicama ZET-a može se pronaći kako trenutno raspolažu s 476 autobusa prosječne starosti 11,9 godina. Za usporedbu – splitski Promet krajem 2022. godine pohvalio se kako je prosječna starost njihovih autobusa nakon pomlađivanja voznog parka pomoću EU sredstava samo 4,5 godina. Ipak, i oni su najavili kako planiraju nabavljati i rabljene kako bi povećali broj autobusa na gradskim linijama.