Novi pad prodaje automobila u EU i promjena trenda: Traže se više hibridi nego benzinci

Svijet Nikolina Oršulić 23. lis 2024. 11:23
featured image

23. lis 2024. 11:23

Broj novoregistriranih automobila u rujnu je u Europskoj uniji ponovno pao. Tome je najviše pridonijela slabašna prodaja automobila u Francuskoj, Italiji i Njemačkoj. Španjolska se i u rujnu suprotstavila negativnom trendu

Registracije novih automobila u Europskoj uniji pale su 6,1 posto u rujnu. Takav trend svojim su rezultatima nametnule Italija, Francuska i Njemačka, pokazuju najnoviji podaci Udruženja europskih proizvođača automobila (ACEA).

Italija se u rujnu suočila s padom registracija novih automobila od 10,7 posto, dok je Francuska zabilježila pad od 11,1 posto. I Njemačka je slijedila taj trend, prošlog je mjeseca sedam posto manje novih registracija. U Španjolskoj su, s druge strane, nove registracija u rujnu porasle 6,3 posto.

U prvih devet mjeseci ove godine u Njemačkoj je broj novoregistriranih auta pao jedan posto, a u Francuskoj za 1,8 posto. Talijanske registracije novih vozila porasle su 2,1 posto u tom razdoblju, zajedno sa španjolskima koje su rasle 4,7 posto.

U svjetlu toga da bi prema nalogu Europske komisije nakon 2035. godine trebala bi stupiti zabrana prodaje automobila na unutarnje izgaranje, zanimljivo je promotriti energetski miks novoregistriranih vozila. Podsjetimo samo da su se Njemačka i Italija zajedno s još nekoliko zemalja uspjele izboriti da nakon te godine i dalje mogu proizvoditi automobile s motorima na unutarnje izgaranje koji idu na e-gorivo.

U svakom slučaju, udio zelenih izvora u novoregistriranim automobilima u rujnu pokazuje da se zelena tranzicija kotrlja, ali i da bi mogla ubaciti u neku višu brzinu.

Među novim autima koji su prodani na europskom tržištu u rujnu 29,8 posto su benzinci, 10,4 posto je dizelaša, 17,3 posto otpada na baterijska električna vozila, a na hibride 32,8 posto. Plug-in hibridna električna vozila (PHEV) činila su u rujnu 6,8 posto tržišta EU.

automobila
U Njemačkoj, Italiji i Francuskoj u rujnu je broj novoregistriranih automobila nastavio padati, Foto: fotog / Tetra Images / Profimedia

Cjenovne barijere

U rujnu su porastao broj registracija novih električnih automobila na baterije za 9,8 posto, prodano je 139 702 primjeraka takvih vozila. Euronews kao razlog navodi pooštravanje ekoloških propisa diljem Europe.

Međutim, taj rast nije bio dovoljan da nadoknadi pad obujma tržišta novih baterijskih vozila od 5,8 posto u prvih devet mjeseci ove godine. Potencijalni razlog tome je cjenovna barijera koja još uvijek predstavlja prepreku za nove vlasnike.

Budući da je EU nedavno podigla carine na električna vozila (EV) koja se uvoze iz Kine, električna vozila na baterije mogla bi postati još skuplja u nadolazećim mjesecima.

Slično tome, registracije hibridnih električnih automobila skočile su 12,5 posto prošlog mjeseca, pri čemu je njihov tržišni udio porastao s 27,4 posto koliko je iznosio prošlog rujna na 32,8 posto u rujnu ove godine.

Suprotno tome, registracije plug-in hibridnih električnih automobila pale su 22,3 posto u rujnu i to na svim ključnim tržištima. Tržišni udio plug-in hibridnih električnih vozila na godišnjoj je razini pao s 8,2 posto u rujnu prošle godine na 6,8 posto prošlog mjeseca. Razlika je to za 54.889 automobila.

Pad prodaje benzinaca

Prodaja automobila na benzin pala je 17,9 posto u rujnu na svim glavnim tržištima. Italija je zabilježila pad prodaje benzinaca od 23,3 posto, a Njemačka od 15,2 posto. U Francuskoj je prodaja benzinskih automobila pala za 31,9 posto, a ovoga puta ni u Španjolskoj nije bilo drugačije, zabilježen je pad od 10,7 posto.

Na godišnjoj razini tržišni udio novih benzinaca prodanih u EU pao je s 34 na 29,8 posto ove godine.