Jedan od najskupljih automobila na svijetu Rolls-Royce Arcadia Droptail nadahnut je jahtom
Rolls-Royceov ekskluzivni odjel otkrio je svoju najnoviju kreaciju, dramatični roadster s dva sjedala nazvan Arkadia Droptail
Isporučen svom vlasniku na privatnoj ceremoniji u Singapuru – ali namijenjen za međunarodnu vožnju – automobil je treći od četiri droptaila koji su izašli iz sjedišta Rolls-Roycea, a cijena mu se kreće oko 30 milijuna dolara.
Svaki dolazi iz Bespokeovog ogranka za izradu karoserija, gdje su potrošili nekoliko godina i desetke milijuna dolara na projektiranje i izradu savršenog automobila. Osnovna platforma i njezin V12 motor uobičajeni su za svaki droptail, a velik dio kontrola na kontrolnoj ploči bit će poznat svakome tko je vozio standardni Rolls u posljednjih nekoliko godina, ali gotovo sve ostalo na Arcadiji izrađeno je po narudžbi.
Taj posao nastao je nakon pomnog promišljanja. Alex Innes, voditelj automobilskog inženjeringa u Rolls-Royceu, rekao je kako je počeo razvoj Arcadije. Plan je bio stvoriti automobil koji će impresionirati reduktivnim dizajnom, privlačeći pozornost na ono čega nema koliko i na ono što jest. Sva četiri primjerka droptaila dijele dugačak stav koji podsjeća na američke roadstere i hotrode iz 1920-ih – vrstu automobila koju biste mogli prepoznati iz Velikog Gatsbyja.
Iznimno niske proizvodne brojke daju Rolls-Royceu slobodu da se odvoji od stila njegovih (umjereno) masovno proizvedenih modela kao što su Ghost, Culinan i Phantom. Innes kaže da je ovo donijelo priliku za redizajn poznate Pantheon rešetke marke, koja je kraća, šira i nagnuta prema natrag za dinamičniji izgled. Uokvireno parom plitkih, prodornih LED prednjih svjetala, to je lice koje i dalje nosi DNK Rolls-Roycea, ali na čišći, jednostavniji i moderniji način.
Innesov rad fascinira. Njegova je uloga uvući se pod kožu svakom kupcu karoserije. Posjećuje njihov dom (ili bolje rečeno domove, a vjerojatno i njihove jahte i avione), pregledava im cipele, proučava umjetnine koje vise na njihovim zidovima i hranu koju jedu.
Sve to pomaže Innesu i njegovom timu da shvate što točno klijent voli i kakav želi da njihov savršeni automobil bude. Bez ovog procesa, rezultat bi bio kupac paraliziran izborom, zbunjen skupim praznim platnom. Pretpostavljam da je to slično onome kako bismo se vi ili ja mučili opisati našu savršenu novu kuhinju bez pomoći kataloga, samo s mnogo većim proračunom.
Za Arcadia Droptail, Innes je dobio zadatak nabaviti drveni furnir koji odgovara klijentovom omiljenom stolu i stoliću za kavu. “Ovo je postalo katalizator za ostatak specifikacije”, rekao je Innes. Sljedeći je bio izazov uskladiti boju furnira s ostatkom interijera – zadatak koji je bio posebno težak zbog velikih varijacija u boji i strukturi zrna na istom drvenom trupcu.
Rezultat svog tog rada je zapanjujući. Imao sam sreću vidjeti Arcadiju krajem 2023., prije nego što je poslana u Singapur i predstavljena kupcu. Otkriven u tajnoj sobi, zaštićen s dva seta sigurnosnih vrata s kojima mnogi zaposlenici nisu upoznati, treći droptail je spektakularan automobil. Sastavlja se ovdje, u tajnosti i daleko od glavne proizvodne trake. Zapravo, proizvodne linije uopće nije bilo. Rolls-Royce sastavlja svoje karoserije poput jahte. Vozilo ostaje na mjestu, a komponente dolaze do njega.
Boja i 22-inčni zrcalni kotači dovoljno su impresivni, ali drvo je ono po čemu se ovaj Rolls-Royce razlikuje od ostalih. Santos Straight Grain je drvo po izboru kupca, odabrano zbog svoje bogate teksture i isprepletenog uzorka zrna koji automobilu daju moderan izgled. Ima jedno od najfinijih drva koje koristi Rolls-Royce i može se lako rascijepiti prilikom strojne obrade ako se njime ne rukuje pažljivo, kaže proizvođač.
Sve u svemu, Arkadia Droptail ima 233 komada drva, od kojih je 76 na stražnjoj palubi, koja je aerodinamički funkcionalna (stvara malu količinu potisne sile kako bi se spriječilo podizanje pri brzini). Ovdje se furnir s otvorenim porama postavlja pod kutom od 55 stupnjeva. Riječ je o majstorskom tečaju preciznog inženjerstva, za koji tvrtka kaže da je namijenjen za korištenje i izgradnju te da traje. Što god mislite, siguran sam da Arcadia neće živjeti u hermetički zatvorenoj garaži.
Budući da će se automobil koristiti u inozemstvu, Rolls-Royce je nastojao osigurati da kiša, temperatura i vlaga tropske klime ne oštete drvo. U početku je razmatran tip premaza koji koriste superjahte, ali je brzo odbačen zbog potrebe za redovitim servisiranjem i nanošenjem novog premaza. Umjesto toga, Rawlsov odjel Bespoke stvorio je lak koji obećava zaštitu drva tijekom cijelog životnog vijeka automobila sa samo jednom primjenom.
Kako bi to testirao, Rolls-Royce je podvrgnuo 18 različitih uzoraka furnira 1000-satnoj simulaciji globalnih vremenskih ekstrema. To je uključivalo prskanje drva vodom povremeno između razdoblja da se osuši, a zatim ga je izlagalo toplini i jakom svjetlu. Sve u svemu, Rolls kaže da su drveni komadi i zaštitni premaz zahtijevali više od 8000 sati razvoja.
Razvoj sata na kontrolnoj ploči bio je jednako dug proces. Za razliku od dva ranija primjerka droptails, nazvanih La Rosa Noir i Amethyst, Arcadia nema uklonjivi sat, već umjesto toga ima brojčanik za koji se tvrdi da je najkompleksniji koji je Rolls-Royce ikada napravio. Montaža je trajala pet mjeseci, kažu u tvrtki, nakon dvije godine razvoja.
Rezultat je sat s geometrijskim guilloché uzorkom sa 119 faseta – što znači da je gotov automobil prvi put prikazan kupcu 2023., 119. godina Rolls-Roycea. Brojčanik sata ima kazaljke koje su djelomično brušene i polirane, plus 12-satne oznake debljine 0,1 milimetara i oslikane rukom pomoću kamere za povećanje od 100k. Na drugim mjestima je oznaka minuta obložena keramičkim premazom, a neka su područja laserski urezana kako bi se otkrio aluminij ispod.
Završni ukras interijera je drveno postolje smješteno ispod središnjeg naslona za ruke. Može se elektronički pomicati naprijed i natrag, otkrivajući ili skrivajući infotainment kontrole automobila. Ideja je, zajedno s načinom na koji se zaslon na kontrolnoj ploči može sakriti iza drvene ploče, da će današnja tehnologija starjeti brže od ostatka automobila, tako da se ti elementi mogu skrivati desetljećima.
Vraćajući se na eksterijer, bijeloj boji dana dodana je dubina pomoću infuzije čestica aluminija i stakla stvarajući pjenušavo svjetlucanje, kaže Rolls. To je stvarno lijepa boja, s metalik završnim slojem koji je uočljiviji uživo nego što to pokazuju slike – detalj koji je potpomogao Rolls-Royceov odjel za boje koristeći čestice aluminija veće od uobičajenih. Donji dijelovi karoserije Arcadije obojeni su u srebrnu boju, umjesto da budu potpuno ili djelomično otkriveni, kao na drugim droptail verzijama.
Stražnji dio je mjesto gdje je Arcadia Droptail najimpresivniji. Ta ogromna površina drva služi kao stražnji dio dnevnog broda Riva Aquarama. Konačno, automobil dolazi s uklonjivom krovnom pločom dizajniranom za pohranjivanje na vlastito postolje u garaži, spremno za slučaj kada se vlasnik ne bude želio boriti sa suncem Los Angelesa ili Dubaija, ili sa stalnom vlagom u Singapuru.
Innes o automobilu dodaje: “To je projekcija pojedinca koji cijeni jasnoću i preciznost u svim područjima svog života – od strasti prema finoj kuhinji, osobnih i profesionalnih prostora i afiniteta prema suvremenom dizajnu. Ovaj automobil jedan je od najistinitijih izraza osobnog stila i senzibiliteta pojedinca koji smo ikada stvorili unutar odjela za izradu karoserija”.
Alistair Charlton, suradnik Forbesa