Forbes provozao Tacomu 2024 Limited i zapljeskao Toyoti
Ocjenjivati Tacomu gotovo je jednako kao ocjenjivati Mjesec. Tacoma je jedan od najprodavanijih kamioneta srednje veličine na planetu
Redizajnirani model iz 2024. godine jedna je od najsavršenijih Tacoma koje su ikada proizvedene i morate ga pogledati, piše Josh Max za Forbes. Izgrađen je na globalnoj platformi za kamione TNGA-F, na kojoj se izrađuju i Tundra, Sequoia i Land Cruiser. Potpuno nova Tacoma dizajnirana je i konstruirana posebno za američko tržište.
To je prva Tacoma na koju sam naišao, a da sam sebi nisam rekao: “Ovo je u redu, ali radije bih Tundru.”
Tvrtka je proizvela vrlo robusnu, macho verziju ovog kamiona s puno stila i snage. Kreće se kroz blato i laganu vodu i sve što nađete na cesti ili izvan nje.
Što je novo?
Limited ima sve standardne značajke, poput kromiranih 18-inčnih aluminijskih kotača, električnog krovnog otvora, podiznih stražnjih vrata, elektroničkih stepenica, integriranog zračnog kompresora i velikog prostora za pohranu. Drugim riječima, izgleda spremno za upotrebu. Osnovna cijena je 52.100 dolara. Konačna cijena sa svim opcijama i troškovima dostave nije bila dostupna u vrijeme objave.
Unutrašnjost
Kožne presvlake, kožni upravljač, prednja sjedala s kontrolom klime i više. No, dominantna značajka je središnji dodirni zaslon koji je u ovom slučaju bio (opcijski) 14-inčni zaslon s jednostavnim izbornicima i živopisnom rezolucijom. Zapravo možete vidjeti što vaše vanjske kamere rade. Također ima pregršt gumba za sve i svašta.
Tehnologija
Tu je nadograđena nadzorna ploča s podlogom za bežično punjenje, 14-inčnim zaslonom osjetljivim na dodir i JBL audio sustavom s 10 zvučnika koji daje dobar zvuk – nije fantastičan. Dodan je asistent za vozača, zajedno s kamerom za prikolicu i pomoćnim vodičem, kontrolerom kočnica prikolice, head-up zaslonom i kamerom za surround pregled. Adaptivni ovjes nije obavezan. Sustav klimatizacije radio je dovoljno dobro.
Digitalna ploča s instrumentima od 12,3 inča s raznim zaslonima i sustavom za uštedu goriva, vozačkim asistentom, informacijama o vozilu i porukama upozorenja dovoljno je jasna za prosječnog čovjeka.
Sustav podržava bežični Apple CarPlay i Android Auto, od kojih nisam koristio nijedan jer ih mrzim. Dobro se slaže s dostupnim Qi bežičnim punjenjem s poboljšanom izlaznom snagom. USB-C priključak za podatke i punjenje integriran je na desnoj strani zaslona, a dvostruki USB-C priključci za punjenje integrirani su u prednja sjedala i dostupni putnicima na stražnjim sjedalima. Lijepo je što je Toyota pazila na detalje i ne diskriminira korisnike Androida s utičnicama – neki proizvođači misle da cijeli svijet koristi iPhone.
Motor
Svaka Toyota Takoma 2024 opremljena je 2,4-litrenim četverocilindričnim motorom s turbopunjačem koji se nudi u jednoj od tri konfiguracije – standardnoj, i-Force ili i-Force Max hibridnoj. Moj Limited je imao 2,4 litreni turbo motor koji je razvijao 278 konjskih snaga pri 6000 o/min, s okretnim momentom od 143 kilograma pri 1700 o/min. Potrošnja je predvidljivo sasvim ok – 10,7 litara u mješovitoj vožnji.
To nije monstruozan motor, što je jedina zamjerka koju će netko vjerojatno imati. Ali odlučite se. Jednostavno ne sjedite na vrhu zvijeri kao što činite s većim kamionetima.
Vožnja
Izdržao je sve putove, bili oni zavojiti ili ravni. Kočenje i upravljanje bili su prikladno čvrsti i pouzdani, s minimalnim zanošenjem čak i kada su gurnuti do maksimuma. (Moj test je obavljen s praznim teretnim dijelom, naravno.)
U opremi Limited dostupan je novi sustav ovjesa za terensku vožnju (AVS) koji stalno prilagođava amortizere zbog promjenjivih uvjeta. Sustav AVS ima ugrađene aktuatore u prednjim i stražnjim amortizerima za stalno prilagođavanje na temelju količine kretanja ovjesa kako bi novoj Tacomi omogućio glatku i, usudio bih se reći, luksuznu vožnju.
Vidljivost je iznad prosjeka, a mijenjanje je munjevito brzo i neprimjetno što je veliki pomak za razliku od paklenog kotačića ili gumba. Tu su i nove značajke vuče kao što je upravljač kočnice prikolice blizu vozačevog sjedala i način rada vuče koji povećava odziv na gas i prilagođava točke prijenosa
Panoramski monitor pruža pogled od 360 stupnjeva za poboljšanje ukupne vidljivosti, uključujući teško vidljiva područja oko kamiona. Kada radi s Toyotinim integriranim kontrolerom kočnice prikolice, nadzor mrtvog kuta dizajniran je za prepoznavanje mrtvih kutova ne samo za kamionet, već i za određene prikolice.
Priključivanje prikolice sada je također lakše uz pomoć pomoćne kamere i dostupnih svjetala za vuču ugrađenih u vrata prtljažnika za osvjetljavanje područja kuke za lakšu vidljivost. Zbogom, zbogom, svjetlo za maglu! Vrata prtljažnika također se otvaraju i zatvaraju pritiskom gumba.
Još jedan zgodan dodatak je bežična kamera za prikolicu. Kada se instalira na stražnjoj strani vaše prikolice, omogućuje prikaz uživo u visokoj razlučivosti onoga što se nalazi iza prikolice na digitalnom retrovizoru. Prilikom utovara za putovanje cestom ili vuče čamca do jezera, tu je potpuno novi prekidač za ručno podešavanje prednjih svjetala koji smanjuje bliještanje vozila ispred. Prekidač je na dohvat ruke vozača.
Sigurnost
Svi modeli Tacome iz 2024. standardno dolaze s Toyota Safety Sense 3.0, Toyotinim paketom aktivnih sigurnosnih i praktičnih sustava. Nova poboljšanja u “tacoma TSS” omogućena su senzorima s većim mogućnostima detekcije. Ovaj skup značajki uključuje:
- Sustav detekcije pješaka prije sudara
- Upozorenje o napuštanju trake sa sustavom upravljanja
- Dinamički radarski tempomat pune brzine
- Asistenta za praćenje trake
- Pomoć za prometne znakove
- Automatska duga svjetla
- Proaktivnu pomoć u vožnji
Ukratko, ovo je sposobna, prelijepa Tacoma, pogodna za sve potrebe transporta, ako traže manju opremu. Bravo, Toyota!
Josh Max, suradnik Forbesa